Nyttig informasjon

fra Samhandling

Ofte stilte spørsmål

Hvilke opplysninger trenger Samhandling for å kunne starte med elektronisk kommunikasjon?

Samhandling trenger følgende informasjon:

  • Orgnr :
  • HERid:
  • Navn :
  • Journalsystem ( F.eks infodoc) :
  • Meldingstjener ( F.eks InfoEDI) :
  • Kontaktperson (legekontor):
  • Kontaktperson (IT): 
  • Hemmelig / Direkte telefonnummer :
  • NHN e-post (E-post til resepsjon/kontaktperson) :
  • EDI adresse:

Er informasjon om legekontoret oppdatert i Adresseregisteret? https://register.nhn.no/Ar

Her må Organisasjonsnummer, sertifikatinformasjon samt hvilke leger som jobber ved legekontoret være oppdatert før vi kan starte tilrettelegging. Trenger dere hjelp med å oppdatere adresseregisteret kan dere ta  kontakt med Norsk Helsenett på tlf 02017

Er informasjon om legekontoret og fastlegene oppdatert i Helfo?
Her må informasjon være oppdatert før vi kan starte tilrettelegging.
Min fastlege søk: https://minhelse.helsenorge.no/bytte-fastlege?
Kontaktinformasjon Helfo: 815 70 070. E-post: post@helfo.no

Hvilken informasjon og tilbakemeldinger trenger Samhandling fra legekontorene?

  • Når et legekontor ønsker å samhandle elektronisk med Helse Vest
  • Når det begynner/slutter en fastlege ved et legekontor slik at vi kan oppdatere rekvirentregisteret.
  • Varsling ved planlagte driftstans og vedlikehold som kan påvirke den elektroniske meldingsflyten
  • Ved endringer/utskifting av journalsystem
  • Ved endring av organisasjonsnummer
  • Ved opphør av praksis

Lenker

Brukerveiledning Radiologi

Kontaktinformasjon

samhandling@helse-vest-ikt.no (07:30 – 15:45)
24/7: kundesenteret: 55 97 65 40 / kundesenteret@helse-vest-ikt.no